Chci už konečně bydlet ve svým!
Členové a členky Aslida připravili v říjnu 2016 nový divadelní kus. Jedná se o interaktivní divadlo na pomezí vzdělávání a politického aktivismu. Primárně pro lidi v bytové nouzi hrajeme o tom, co dělat, když se člověk ocitne v obtížné bytové situaci – ať už žije v hygienicky závadném bytě, či mu hrozí vystěhování.
Ženy na cestě: kampaň o ženském bezdomovectví a násilí
Pomocí vybraných technik metody divadla utlačovaných (jako jsou divadlo soch, divadlo obrazu, komix, přímá akce) jsme v ryze ženské skupině nahlédly téma násilí s ženami žijícími v azylových domech, které prošly osobní zkušeností s touto těžkou životní situací. Vytvořily jsme informační kampaň, která má podobu interaktivního představení, jejímž posláním je zvyšování povědomí a citlivosti vůči tématu násilí na ženách a to u žen bez domova, sociálních pracovnic a pracovníku i veřejnosti. Toto interaktivní představení hraním pro další ženy v obtížné sociální situaci hledá v interakci s nimi společnou cestu ke změně dané situace.
Metoda divadla utlačovaných se nezaměřuje na terapii žen, ale na analýzu sociálního kontextu situace žen se zkušeností násilí. Prostřednictvím této metody ženy zkoumají společné prvky jejich osobních příběhů a zkoumají příčiny a mechanismy jejich fungování ve společnosti.
www.osf.cz
eeagrants.org
www.dejmezenamsanci.cz
Představení Kruh naděje vznikalo na týdenním pobytu v Andělské Hoře na podzim 2013, kde se nás sešlo 15 herců – uživatelů sociálních služeb z noclehárny a z azylových domů a zástupci realizačního týmu Noci venku Ostrava (kampaně ke zviditelnění tématu bezdomovectví ve společnosti).
Celý týden jsme usilovně pracovali na sestavení příběhu, který je založený na vlastních zkušenostech herců bez domova. Po dobu tvoření divadla jsme měli na paměti otázku: “Co pro nás znamená důstojné bydlení a jak ho můžeme dosáhnout?” Divadlo, které hrajeme, nekončí tradičním aplausem, ale otevřením vybraných scén, do kterých může divák zasáhnout a jeho děj změnit. Celé představení je o společném hledání odpovědí na klíčovou otázku a je typické svou otevřenou atmosférou k dialogu s divákem a jeho zapojením do celého procesu této divadelní dílny.